ARKA PLAN

8 Ekim 2009 Perşembe

ARTIK 3 AYLIK OLDUK...


Evet artık 2.ayımızı bitirdik.Bebeklerin ilk ayları geçmek bilmiyor aslında.Hele hele ilk 2 hafta 2 yıl gibi geçiyor.Ameliyat yaralarının ağrısının üstüne eklenen g...üs ucu yaraları insanı hayattan bezdiriyor.Tabi bir de gelen gidenin çok olması lohusanın kanını beynine sıçratıyor.Ama geçiyor.İlk günler de ohh bugünde bitti dedim hergün.Ama ilk 1 ayı atlatınca gerisi daha kolay ve zevkli.Artık keyifli zamanlar başlıyor.Tabi gaz sancısı ve kolik bir bebeğiniz yoksa.Ben bu konuda şanslıydım.Ada da Doğa da gaz sancısı çekmediler,hiç gazlarını çıkarmadım ben,kendileri rahatça hallettiler işlerini,sağolsunlar.Kolik de olmadık,öyle sebepsiz ağlamalar yaşamadık.Şükürler olsun ki...

Bizim problemimiz daha çok uyku ile ilgili.Ada 5 ay boyunca gece gündüz sadece kolumda uyudu.bir yere yatırdığım an gözlerini açardı bir daha da uyumazdı.Minnoş kızım da ilk başlarda böyleydi,şimdi yavaş yavaş,bazen değişmekle birlikte,uyumaya başladı yatağında.Ama kızım doğduğundan beri sağolsun deliksiz uyudu.İlk doğduğu günlerde deliksiz 4 saat uyurdu geceleri.Şimdi gece yatırınca sabaha kadar uyuyor.gündüz uykularımızı da düzene sokabilirsek rahat olacağız.Uyumayı öğretmekte zorlanıyorum,bilmiyorum bu işi.

Ayın 5'i itibariyle aşılarımızı da olduk.Kızımızın aşılarını sağlık ocağında yaptırıyoruz.Bu ay 3 tane aşımız vardı.İğne batırılınca ağlamaya başladı ama iğne çıkınca hemen kesti ağlamayı.Öyle uzun uzun ağlamalarımız olmadı.Kilo da almışız,1 kilo almışız hatta.Sağlık ocağında boy kilo kontrolleri tam yapılmıyor tabi,daha yüzeysel.Doktor hanım da ciğerlerimizi dinledi,boğzlarımıza baktı.Abimiz hasta olduğu için acaba kızımızda birşey var mı dedik ama sağlıklı maşallah.burnumuz arada aksa da ilaç verilmeyecek.Bu arada abimizi de kontrol ettirdik,ilaçlarımızı aldık.Artık okullu olunca hastalıklar olacak mecburen...

Herşeye tepki veriyoruz.Biri konuşunca hemen kendince konuşmaya başlıyor.Her bebek gibi ayakta dolaşmaya bayılıyor.Banyo yapmayı çok seviyor.Abisinin sesini tanıyor,onu takip ediyor kafasıyla,o nereye giderse o tarafa çeviriyor kafasını.Hala m...ye yapışık yaşıyoruz.Sürekli süt e..ek istiyor.Bu ayımız da böyle geçecek yine...








Hiç yorum yok: